Sihanoukville en een dag Phnom penh - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marjolein Lefeber - WaarBenJij.nu Sihanoukville en een dag Phnom penh - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marjolein Lefeber - WaarBenJij.nu

Sihanoukville en een dag Phnom penh

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 Januari 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Toen we Sihanoukville binnen reden na bijna vier uur keken Janne en ik elkaar aan met dezelfde gedachte. We zijn beland in Salou. Touristen, bar s, pubs en vele winkeltjes. Mega druk!
We hebben een tuk tuk driver gevraagd of hij wilde doorrijden naar een wat rustigere plek, helaas zaten de hotels vol of je betaalde de hoofdprijs.
De tuk tuk driver brengt ons terug naar de drukte, hier vinden we een kamer voor een redelijke prijs. Twee nachten lijkt ons wel genoeg in 'Salou'.
We zitten dicht bij het strand, ondanks de zon gebruinde menigte zien we een prachtig wit strand. De zee (golf van Thailand) is warm, lekker warm:)

In de avond zijn we wat gaan drinken. We zien feestende jongeren, sommige met iets te grote pupillen. Ladyboys en jonge meisjes die oude mannen verleiden, even later zie je de man met het meisje vertrekken. Tot slot word ik zelf versierd door een knulletje van hooguit 15. Tijd om te gaan!

Dag twee in Sihanoukville zijn we lekker naar het strand gegaan. We zijn langs de strandtentjes gelopen op zoek naar een rustigere plek.
Eenmaal langs alle propers zijn we aangekomen op een rustig plekje. Achter zagen we een man liggen in een hangmat. De vermagerde man heeft wat spulletjes verspreid over de grond en een gedoofd kampvuurtje. Verder op is een klein dorpje met vervallen hutjes. Ik blijf me verbazen over de grote verschillen. Op het strand komen kleine kindjes naar ons toe met de vraag of we iets willen kopen. De kindjes kunnen goed Engels en zijn erg bijdehand.

Bij het avond eten in ons vaste tentje krijgen we de vraag van een Russisch stel of ze bij ons mogen aanschuiven omdat er geen plek meer is op het terras. De man zet een grote fles Smirnoff raspberry op tafel. Al snel staan er twee shotjes voor ons neus. Ook het eten moeten we allemaal proeven. Alles moet gedeeld worden. De man praat hard en spreekt beroerd Engels, dit maakt het erg komisch. Zijn vrouw schaamt zich kapot. Vooral toen haar man begon over dunne mensen, die vaak fuckie fuckie doen. Hierdoor blijven ze slank. We hebben de Russen hartelijk bedankt voor het drankje en hun gezelligheid.

Inmiddels zijn we het Cambodjaanse Salou uit. Het strand en een eettentje op de hoek van het hotel zullen we wel missen. In het restaurant vrijwel naast het hotel kon je ontbijten,lunchen en avond eten vanaf 1 dollar per maaltijd en het was nog lekker ook:)
De drukte laten we graag achter ons.

Vandaag zijn we in Phnom Penh aan gekomen. Hier blijven we 1 nacht. En dan op naar Siem reap. Onze planning was om eerst naar Battambang te gaan voor een overnachting maar al dit reizen word wat onrustig.
Morgen om 08.45 vertrekken we naar Siem Reap de reis duurt 6,5 uur.

Ik zal morgen de bijbehorende foto's online zetten, op het moment hebben we geen goede WiFi.

• 14 Januari 2015 - 17:06

Hoi
    Wat een avonturen en indrukken krijgen we van jullie .
    Geniet er vooral van en pas op jullie zelf ,
    maar dat is denken wij een beetje overbodig om dat te zeggen voor 2 van die verstandigge meiden.
    jos zou heel graag als herinnering een steentje van de straat of het strand willen hebben.

Liefs jos en Willy

• 14 Januari 2015 - 18:22

Marjolein Lefeber:

Ga Jos en Willy,

Dan ga ik het mooiste steentje uit Cambodja mee nemen:)

• 14 Januari 2015 - 21:20

Lisette En Boi:

Hihi wat een avontuur! :) Hebben jullie ook nog gesnorkeld? Of hebben jullie daar geen tijd voor gehad? ;)

Liefs,
    lisette en boi

• 14 Januari 2015 - 21:25

Boi En Lisette:

dat strand ziet er wel super relaxed uit zeg! En hier is het heel koud... Brrrrr
    Wij willen ook naar de zon! ;p

• 15 Januari 2015 - 12:16

Hoi
    Een uitgebreid verslag,leuk hoor.mooie en diverse foto,s geven ons een idee hoe jullie het daar hebben.geniet er van.
    Groetjes uit een stormachtig en nat Tiel
    Jos en Willy

• 17 Januari 2015 - 13:50

Hallo
    Zijn jullie al aan het vrijwilligers werk begonnen?
    Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
    Groetjes

• 18 Januari 2015 - 18:04

Cari Koolhoven:

lieve Mar,

mooi verslag ook vanaf je i-pad, wat bijzonder hoe je het allemaal omschrijft.
    ben benieuwd naar jullie gesprekken morgen!
    liefs,
    mam.