Floating Village - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein Lefeber - WaarBenJij.nu Floating Village - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein Lefeber - WaarBenJij.nu

Floating Village

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab


Boat trip to Floating Village, als je op internet leest over deze trip dan zijn de verhalen heel erg verschillend. De een vind het fantastisch en de ander vind het verschrikkelijk. Een boot tochtje in een ander land vind ik sowieso al prachtig dus het werd tijd om het zelf te ontdekken:)

Ik zou om 1 uur opgehaald worden. Om kwart voor twee belde ze op dat ze het appartement niet konden vinden. De behulpzame en iets wat geïrriteerde huisbaas heeft tot drie keer toe uitgelegd waar ze heen moesten. Uiteindelijk heeft onze huisbaas een tuk tuk driver gebeld, hij heeft me toen naar de verdwaalde bus toe gebracht. Een hoop excuses en buigingen verder zijn we nog wat toeristen op gaan halen. Ik hoorde dat er twee Nederlandse toeristen bij waren Marijke en Cor. Het gepensioneerde stel heeft al heel wat reis ervaring, ze zijn in vele landen geweest. We hebben onze verhalen en ervaringen in Cambodja gedeeld.

De gids stelt zich voor en blijkt een erg vlotte en humoristische Cambodjaanse dame te zijn. De bus reis duurt ongeveer een uur. De gids zegt dat we de laatste tien min een free massage krijgen, dit blijkt een erg hobbelige weg te zijn. Er gebeurd wel iets met je rug. Maar ik kan niet zeggen dat het nou erg ontspannen en soepel is geworden;) aan het eind van de weg staat er een hotel, volgens de gids een 1000 sterren hotel. Het hotel heeft geen dak, vandaar de 1000 sterren. Na de grappige en hobbelige weg komen we aan bij een bootje. Het bootje ziet er (gelukkig) keurig netjes uit, je kan binnen zitten of op het dak.

Ik ben op het dak gaan zitten en werd aangesproken door een man uit Maleisië Hij stelt voor om deze dag foto s van elkaar te maken omdat wij de enige zijn die alleen mee zijn met de trip. De man kan erg goed stoer poseren. Ik heb me lach redelijk in kunnen houden toen ik de foto s maakte van de stevige, 'stoere man'

We varen door het Tonle Sap Meer, aan beide zijde zien we houten huisjes op extreem hoge palen. In de regentijd stijgt het water meters hoog. De mensen kunnen zich dan alleen nog met bootjes vervoeren. Het lijkt dan net of de huisjes drijven. Een prachtig en indrukwekkend gezicht alle huisjes.
Bij een pagode stapten we uit om een dorpje door te lopen. Een heel ander sfeertje hangt er in het vissers dorp. Bij vrijwel elk huisje staat er een geïmproviseerd bbq Tje om visjes klaar te maken. De gids koopt wat visjes die we gratis mogen proeven.

Het ziet er alleen erg primitief uit. Mensen lopen in vieze kapotte kleding. We mogen bij een school naar binnen om te kijken hoe de kinderen les krijgen. Met een wat dubbel gevoel kijk ik naar de kindjes die afgeleid worden door de toeristen. Een paar vrouwtjes komen naar ons toe om te vragen of we spullen willen kopen die dan gedoneerd worden aan de school. Ik vind het erg indrukwekkend om allemaal te zien en om het sfeertje te proeven en bedenk me dan maar dat mensen hier ook verdienen aan de toeristen.

Na het vissers dorpje gezien te hebben stapten we de boot weer in. Er volgen nog vele mooie houten huisjes. Onderweg zien we kindjes die naar ons zwaaien en ons begroeten.
Even later varen we door naar een restaurantje dat drijft op het meer. We kunnen hier lekker een drankje drinken. Ik ga eerst even het toilet een bezoekje brengen. Dit bevind zich naast het drijvende restaurant. Het 'toilet' staat op een plank die er naast dobbert. Je handen kan je wassen in een bak Tonle Sap water. :| Lang leve de reinigings doekjes:) na het bezoekje op het bijzondere toilet word ik geroepen door Marijke. Ze heeft vooraan in het restaurant een plekje voor me vrij gehouden, het is dan inmiddels half zes. We zien op ons prachtige plekje vooraan de zon ondergaan! Een prachtige rode gloed over het water maakt deze dag nog mooier dan hij al was:)

Ik vond de Tour ontzettend mooi en indrukwekkend,het was het helemaal waard. De leuke gids en het lieve gepensioneerde stel hebben ook erg mooie bijdrage geleverd aan de Tour. :)



  • 07 Februari 2015 - 16:29

    Willy Ronkes:

    Wat heb je nu toch een mooie tijd mogen beleven daar.
    Kan je nu echt nog wel wennen traks in ons verwende Nederland?
    Ik hoop van wel.
    Was ik nog maar 20 dan zou ik het wel weten.
    Het lijkt me zo mooi om dit allemaal mee te mogen maken
    Liefs Jos ,Willy en je lieve Semmy


  • 07 Februari 2015 - 17:25

    Marjolein Lefeber:

    Moet je hier 20 voor zijn? ;)... Verwacht dat ik wel een verwende Nederlander ben gebleven. Zal alles wel nog meer gaan waarderen:)

  • 07 Februari 2015 - 20:47

    Cari Koolhoven:

    hoi Mar,

    wat een fantastische dag moet dat geweest zijn, heerlijk!
    fijn dat je dit doet.
    ook leuk dat je van die gezellige mensen hebt ontmoet!

    liefs,
    mam.

  • 09 Februari 2015 - 15:46

    Cor En Marijke Van Doorn:

    Beste Marjolein, wij vonden het ook heel gezellig, je hebt nu ons emailadres en als je ons een mailtje stuurt met jouw adresbzullen we foto's uitwisselen.
    Tot horens,

    Cor en Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja

.

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2015

Terugblik

15 Februari 2015

Khmer for Khmer organization

12 Februari 2015

Kulen Mountain

07 Februari 2015

Blessing

07 Februari 2015

Floating Village
Marjolein

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8481

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 16 Februari 2015

Cambodja

Landen bezocht: