Kulen Mountain - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein Lefeber - WaarBenJij.nu Kulen Mountain - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein Lefeber - WaarBenJij.nu

Kulen Mountain

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

12 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Donderdag zijn Janne en ik naar Kulen Mountain geweest. Dit nationale park staat bekend om zijn watervallen en grote liggende buddha. Ik ben vooral erg benieuwd naar de watervallen, ik heb er altijd al een keer onder willen staan:)

Door de jungle rijden we naar boven, smalle stijle weggetjes maken de weg wel wat spannend. We waren erg blij met de goede chauffeur en de oplettende gids die er naast zat. Bij aankomst Staan er veel bedelende mensen. Ik zal niet zeggen dat het went, want dat zal het denk ik nooit, maar je leert er wel steeds beter mee omgaan.

We lopen een trap op en moeten onze slippers uit doen, we gaan eerst de grootste liggende buddha van Cambodja bekijken. We lopen een trap op om bij het beeld te komen, het uitzicht op de bergen boven aan de trap is alleen al prachtig.
De buddha is een reusachtig beeld met de nodige kitscherige doeken en versierseltjes. De gids verteld dat het beeld 500 jaar oud is. Mooi en indrukwekkend zo n enorme buddha. Het is een hele speciale locatie voor de Cambodjanen, niet alleen de grote liggende buddha maar ook het water hier, er word dan ook geloofd dat het water hier heilig is. Als de gids zijn zegje heeft gedaan wil hij snel weer gaan. Echt rustig kijken zat er wat hem betreft niet in. Janne en ik dachten daar anders over en hebben uitgebreid foto s gemaakt. Eenmaal rustig naar beneden gelopen halen we onze slippertjes weer op die blijkbaar zijn bewaakt door een Cambodjaans vrouwtje. Ze wijst naar haar portemonnee, daar moeten wat centjes in..... We hebben haar 100 Riel gegeven. 4000 Riel is omgerekend 1 dollar. We bewaren ons klein geld maar voor dit soort bijzondere momenten.

Hierna zijn we naar een stomend watertje gegaan, in het water liggen allemaal enorm oude bewerkte stenen genaamd Linga s. Als ik het goed heb begrepen van onze gehaasde gids liggen er 1000 Linga s. Ze zijn gemaakt voor de bauw van Angkor Wat.

Hierna zijn we naar de watervallen gegaan, we zijn een lange stijle trap naar beneden gelopen. Op deze trap durfde we niet om ons heen kijken hierdoor was de verrassing alleen maar groter toen we beneden waren. Een enorme en indrukwekkende waterval met een hele hoop toeristen er omheen. We hebben 40 min gekregen van de gids om te gaan zwemmen. Snel omgekleed en het koude water ingegaan. Onder het zwemmen naar de waterval voelden we allemaal kleine visjes (hoop ik). Na wat gegil over en weer halen we de waterval. Het is toch wel erg bijzonder om hier onder te staan:)

Het is een erg mooie Tour die helaas wat snel is gegaan door onze gids.
Maar ook de wens om onder een waterval te staan kan ik weer afstrepen op mijn Bucket list.

• 12 Februari 2015 - 20:49

Cari Koolhoven:

hoi Mar,

het is toch weer helemaal te gek wat je daar gezien en gedaan hebt bij die watervallen!
    eerst bij de monniken op bezoek en nu in heilig water, dat kan niet anders dan goed gaan.
    staan er nog meer dingen op het programma?
    geniet!
    liefs, mam.

p.s. mooie foto's trouwens!

• 12 Februari 2015 - 20:57

Willy Ronkes:

Hoi

Volgens mij kom als nog een mooier beter mens weer terug met al die bijzondere belevenissen ,gezegend gereingd onder de waterval.
    Wat kan nog meer wensen?
    Geniet extra van de laatste dagen.
    Liefs Jos en Willy

• 12 Februari 2015 - 22:50

Elise:

Hey Marjo,

Wat een mooie verhalen weer! Je hebt er een mooi en waardevol reisverslag van gemaakt met een hoop herinneringen, vast ook leuk om zelf af en toe nog eens terug te lezen. Geniet van de laatste dagen daar!

X Elise